Het is de basis van iedere succesvolle SEO-strategie: het zoekwoordenonderzoek. Zonder onderzoek is het praktisch onmogelijk om jouw website of webshop te optimaliseren voor de meest interessante zoektermen.
Gebruik ons stappenplan voor een zoekwoordenonderzoek, waarmee je data-driven te werk gaat. Ontdek waar de doelgroep daadwerkelijk naar zoekt, al was het maar om jouw onderbuikgevoel en uitgebreide marktkennis te staven.
Stappenplan voor zoekwoorden onderzoek
Benieuwd naar het stappenplan om een onderzoek naar zoektermen uit te laten voeren? We zetten de basis voor je op een rij:
- Brainstorm
Waar gaat het om? Jouw markt- en/of productkennis is hier van grote toegevoegde waarde. Tijdens een brainstorm wordt duidelijk om welke producten of diensten het gaat. Denk bovendien na over alternatieven, net als over vragen tijdens de verschillende stadia in een salesfunnel. Waar zoeken potentiële klanten naar die zich nog oriënteren of die juist al klaar zijn om een bestelling te doen? Het is een belangrijke basis waar we voor jou de relevante zoektermen bij vinden. - Zoekwoordanalyse
Tijdens de daadwerkelijke zoekwoorden analyse vinden we de zoektermen die de doelgroep gebruikt. Bij de zoektermen geven we aan hoeveel mensen daar per maand naar zoeken, hoeveel concurrentie je moet verwachten en wat de potentie is om de conversie op jouw website te verbeteren. We doen een grondige analyse en vinden daarmee de termen waarmee jij de vindbaarheid van jouw website of webshop kunt verbeteren. - Clustering van zoektermen
De uitgebreide lijst met relevante zoektermen brengen we onder in clusters. Die vormen de ideale input voor nieuwe categorieën, dienstenpagina’s, landingspagina’s en bijvoorbeeld blogartikelen. Het is de vertaling van de zoekwoordenanalyse naar input voor nieuwe content, waarmee je de vindbaarheid voor de belangrijkste zoektermen verbetert.
Zoekwoorden onderzoek kosten
Benieuwd naar de zoekwoorden onderzoek kosten? En belangrijker nog, hoe je die terugverdient vanuit deze strategische basis? We gebruiken het onderzoek voor diverse andere activiteiten, waarmee we concreet werken aan de vindbaarheid van jouw website.
De zoektermen die we relevant achten kunnen niet alleen gebruikt worden voor de creatie van nieuwe content maar ook voor opzetten van een linkbuilding strategie. Op die manier verdienen de kosten zich makkelijk terug.
De kosten van een zoekwoorden analyse hangt af van de situatie en de grootte van de branche. Neem daarom vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Searchify: experts in SEO
Zoekwoorden optimalisatie
Zoekwoorden onderzoek leidt niet alleen tot nieuwe content en pagina’s die geschreven moeten worden. Het kan ook zijn dat er input komt voor het optimaliseren van bestaande content, om die beter te laten presteren. Zoekwoorden optimalisatie laten uitvoeren voor jouw website of webshop? Dat kan alleen op basis van een grondig zoekwoorden onderzoek. Het is dé basis om strategisch aan de slag te gaan, zodat je voor de belangrijke termen hoger in Google en bijvoorbeeld Bing komt.
Aan de slag met keyword research voor SEO? Of heb je vragen over onze ervaring en de manier waarop we jou zouden helpen? Bel ons op, stuur een e-mail of gebruik het online contactformulier. We horen graag van je.